— Diari Jogja : Pasar Salak —

Posted: September 30, 2011 in Indonesia, Jogja Solo, Vacation

Pasar Salak, dekat-dekat dengan kawasan Merapi kot. Jumpa tempat ni dalam perjalanan kembali ke kota Jogja dari Borobudur. Kat sini amatlah banyak buah salak djual. Harganya pun murah. Namun, masa aku sampai di Pasar Salak, aku terasa agak pelik.. apesal salak kat sini sume berdebus-debus.

Rupa-rupanya takde la sebab lain, memang sebab Merapi. Habis semua buah salak terkena debu.

Yang menarik adelah cara pembungkusannya. Mereka ni kreatif betul la kan, gunakan anyaman sebagai pembungkus.

Sebelum beli, makan tester banyak-banyak.

Suka tengok timbangan nih. Lama tak nampak. Mengembalikan nostalgia masa silam.. πŸ™‚

Borong sakan.

Replika candi

Ibu, Bapak..mau coba bakso nya?

Nanti sambung lagi. πŸ™‚

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s